Saturday, January 31, 2009

kekasaran lelaki terhadap wanita.

"lu pikir lu tu sapa hah?".maaf.agakk emosional sedikit.wawa emosional pun sbb wa pun wanita.wanita yang tahu harga diri.wahai lelaki yang tegap lagi gagah.tolonglah jangan kaw gunakan semua kekuatan yang telah diberikan oleh Allah kepada kau dengan sewenang²nya.tolonglah memahami keadaan kami yang lemah.

wawa ade satu story yang boleh memberi kesedaran kepada wanita atau insan yang bernama perempuan.kisah ini amat menyakitkan hati bagi yang membacanya.ini adalah kisah insan yang telah wawa rahsiekan identitinya dan ini adalah kisah benar.untuk makluman semua,ini bukan kisah kekasaran antara suami dan isteri.bukan juga antara si pakwe dan makwenye.kisah ini ialah antara abang dan adiknya.

zarina.bukan name sebenar.dilahirkan dlm keluarga yang serba mewah.yang punya segala²nya.zarina merupakan anak bongsu kepada keluarga hamisah.zarina juga mempunyai seorang abang,hazmi.zarina sekarang ni berumur sebaya dengan wawa.nak dijadikan cerita.pade satu hari yang agak cerah.zarina nak pegi tusyen.memandgkn zarina ni anak yg last bersekolah.die dhantar tusyen.pastuh.dalam perjalanan nak pegi tusyen tu.zarina suh abang dye stop kt kedai top up.memandangkan zarina tidak punya duit yang banyak untuk top up,jadi die hanya top up RM5.

"aik,topup lime inggit je ke?"si ibu bersuare.
"yelah mama.lima inggit je.adik tak bwk byk duit"balas zarina.
"amboi!kuang ajar nye jwpn kau!!"jerit si ibu.

zarina tergamam.malu pun ade.apelah sgt jwpn si zarina sehinggakan ibunya mengatakan si zarina ne kurang ajar.sesampainya di tmpt tusyen.zarina agak tergesa² kerana dah terlmbt nk msk kelas.dengan tidak tersengaja die menutup pintu kete ngan agk kuat.

"amboi adik,kau mai sini kejap"si ibu bersuara.
"xnak.adik dh lambat ni"zarina memberi alsn.
"hoi,kau nk jd anak derhaka ke?.xdenga ke ckp mama?mama suh masuk dlm kete!"si abg.

tanpa sempat zarina masuk dlm kete.si abang keluar lalu mengheret si adik dan menghantukkan kepala si adik kt tiang.belum puas lagi.si abang mengheret si adik masuk kedalam kete dan memberi sepak terajang menggunakan kaki bersarungkan selipar ke muka zarina.belum cukup lagi la.hazmi menampar muka adiknya berulang kali.dan yang amat mengejutkan wawa ialah kes ini telah menjadi kes polis.

ya Allah.kejamnya si abang kepada si adik!.wawa pun xtaw ape yang telah merasuk si abang yang telah menyebabkan abang berbuat begitu kepada adiknya.dan untuk makluman readers sekalian.si adik skang nih sudah tidak mengaku si abang tu sbg abangnya sendiri.

sanggupkah anda melihat kekerasan seperti ini berlaku lagi.wawa xnak ckp byk sbb kata² dr bang bil sudah ckp meyakinkan."lu pikirla sendiri".

No comments:

Post a Comment